Verslag oudervergadering maandag 7 mei 2018 19u30

Verslag oudervergadering maandag 7 mei 2018 19u30

Aanwezig: Kristien, Greet, Gert, Joni, Britt, Joke, Valerie, Nele, Frank, Nathalie, Tinne en Koen

Verontschuldigd: Isabelle, Anouk

 

  1. Evaluatie lentebrunch

Deze werd door iedereen als een leuke geslaagde activiteit beschouwd. Alles is heel vlot verlopen, er was voldoende eten, er was veel hulp van ouders en ze leverde een mooie opbrengst.

Er werd een vraag gesteld of er niet te veel activiteiten achtereen kwamen (Italiaanse avond, ouder-en grootouderfeest en lentebrunch) We moeten bewaken dat er geen overload aan activiteiten komt.

2.Vergroening/ speelplaats: werkgroep moestuin planning

Er werd een planning opgesteld door Anouk. De leerkrachten gaven enkele data op die voor hen pasten. Via een doodle werd bekeken wie wanneer kon.

Maandag 14 mei en maandag 28 mei zal er uitgeplant worden wat voorgezaaid is. Geïnteresseerde ouders die graag een handje willen helpen zijn steeds welkom.

De regenton is ondertussen helemaal klaargemaakt door de man van Lies (mama Louise).

  1. Textielophaling PEBS

Door het ontslag van de contactpersoon van de firma, verloopt deze ophaling moeizamer dan verwacht. Containers werden laat geleverd en met een cijferslot zonder een code erbij.

Maandag 14 mei kunnen er in de ochtend nog kleren ingeleverd worden. (bij het brengen van de kinderen)

Er werd een vraag gesteld waarom er deze korte week uitgekozen werd voor de textielophaling, maar de school kon deze periode niet kiezen.

 

 

4.Schoolfeest festival De Zeppelin: organisatie, catering, hulp ouders

Het schoolfeest zal dit jaar in thema van festivals zijn. De uitnodiging is reeds meegegeven. Er werden terug tal van activiteiten voorzien: een ballonnenclown, spelletjes, springkastelen en grime (onder voorbehoud) gepland. Wanneer er voldoende helpende handen zijn, zal alles ook kunnen doorgaan. Een brief met takenlijst wordt volgende week meegegeven.

Ook voor de catering zijn er minstens drie mensen nodig. Koen en Joni overlopen samen nog het materiaal en de prijzen.

De ijskar zal vervangen worden door een vriezer die (samen met De Luchtballon) aangekocht wordt. Zo kunnen we frisco’s, waterijs en cornetto’s aanbieden.

Er worden nog ouders gevraagd om de tent op te zetten op 14/5 om 17u. Vele handen maken het werk licht. Naast de hoofdtent zullen er nog drie kleine tentjes opgezet worden (kassa/toogtent, viptent voor onze leerlingen en een cateringtent)

De zonen van Hilde zullen de avond voor het schoolfeest overnachten in de tent.

 

5.Overzicht bankboek/ kasboek

Deze werden overlopen.

6.Varia en rondvraag

  • Er wordt een Quechua pop-up tentje gezocht voor 1 persoon om te gebruiken op het podium tijdens het schoolfeest.
  • Er werd een vraag gesteld of de school iets op de foto’s verdiend. De school krijgt een deel van de aankoopprijs. De ouders vonden de foto’s wat duur. Het is ook jammer dat er geen pakketten van verschillende kinderen kunnen samengesteld worden. Over de foto’s zelf en de fotograaf was iedereen wel tevreden.

Datum volgende vergadering: maandag 18 juni om 16u

 

 

 

WIJ ZOEKEN:

–      een pop-up tentje voor 1 persoon

–      heel wat helpende handen om tal van activiteiten te bemannen tijdens het schoolfeest (spelletjes, grimeren, cateringtentje, toog, opdienen drank, …)

Tijdens de optredens liggen de nevenactiviteiten stil